932

Нацрада з телебачення: «Прямий» і «5 канал» найбільш нерівномірно надавали ефір кандидатам у президенти

Телеканал «Прямий» 12 разів не дотримав правил оприлюднення результатів соцопитувань і разом з «5 каналом» є лідерами за кількістю порушень, пов’язаних з нерівномірним наданням ефірного часу. Такого висновку дійшла Робоча група з нагляду за дотриманням ЗМІ виборчого законодавства Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, повідомляють на сайті Нацради.

Канали транслювали неповну інформацію про соцопитування, замовні матеріали під виглядом інформаційних, а також нерівномірно надавали ефірний час для кандидатів.

Порушення оприлюднення результатів опитування громадської думки помітили в ефірі таких телеканалів: «Прямий» (12 випадків), ZIK (5), «4 канал», NewsOne та «UA: Перший» (по 2), «Максі-ТВ» і «1+1» (по разу).

В ефірі телеканалів «Інтер», «Україна», ICTV, «5 канал», «Прямий» і «ОБОП tv» експерти зафіксували розміщення агітаційних матеріалів у випусках новин та інформаційних передачах.

На «5 каналі» з 13 lо 19 березня експерти зафіксували матеріали з винятково позитивною оцінкою діяльності Порошенка, при цьому на каналі непропорційно розподіляли ефірний час для висвітлення діяльності кандидатів.

«Наприклад, загальний обсяг ефірного часу для висвітлення діяльності Петра Порошенка склав 18 годин 21 хвилину в передачах протягом тижня, проте для інших кандидатів цей обсяг був таким: Роман Безсмертний — одна година, Юлія Тимошенко — 39 хвилин, Володимир Зеленський — 20 хвилин, Анатолій Гриценко — 8 хвилин. Не було зафіксовано жодного критичного матеріалу або інформації про чинного президента Петра Порошенка», — зазначили в Нацраді.

Крім того, непропорційний розподіл часу зафіксували й на телеканалі «Прямий»: 11 годин 5 хвилин у передачах протягом тижня для Порошенка, 8 годин 16 хвилин для Юлії Тимошенко, 6 годин 44 хв для Зеленського. Серед інших кандидатів 1 година 17 хв отримав Юрій Тимошенко, 43 хв — Юлія Литвиненко, 40 хв — Анатолій Гриценко, 38 хв — Сергій Каплін та 18 хв — Віктор Кривенко.

Також на цьому телеканалі зафіксовано трансляцію матеріалів, які мають ознаки замовних з позитивним висвітленням передвиборчої активності кандидатів.

Нацрада звернеться до телеканалів, щоб вони пояснили недотримання вимог законодавства та свою упереджену і незбалансовану позицію при висвітленні виборів президента.

  • Наприкінці березня Нацрада виявила порушення виборчого законодавства в ефірі деяких телеканалів. За даними регулятора, йдеться в тому числі про канали «Україна», «Інтер», «1+1» та ICTV.



Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *