
Наймасштабніший виклик 2023-го: в “Укрзалізниці” розповіли, як на Хмельниччині відновлювали рух після обстрілів
Внаслідок ворожого обстрілу 13 травня на Хмельниччині понад два десятка потягів, що прямували через Вінницю, Хмельницький та Тернопіль, змушені були змінити маршрут. Три доби залізниця працювала в антикризовому форматі, але не скасувала жодного рейсу. Участь у відновленні руху взяли тисячі залізничників.
Нагадаємо, понад ранок суботи, 13 травня, російські окупанти здійснили чергову терористичну атаку. Ворожі “шахеди” влучити у критичний об’єкт в селі Грузевиця Хмельницького району. Пролунала серія вибухів. Як наслідок, вибуховою хвилею було пошкоджено залізничне полотно, через яке рухалися багато транзитних маршрутів. Декілька діб поїзди регіонального і міжнародного сполучення пускали в об’їзд, організували шатли, забезпечивши перевезення всіх пасажирів. А їх було близько 50 000 тисяч.
Голова правління “Укрзалізниці” Євген Ляшенко назвав ці події одним із наймасштабніших викликів залізничникам. В інтерв’ю “Інтерфакс-Україна” він розповів, що через пошкодження шляхів Хмельницька ОВА заборонила рух пасажирських потягів з міркувань безпеки. Тож довелося перебудовувати всю маршрутну сітку, щоб не скасувати жодного потяга. На зустріч пішли і міжнародні партнери, адже окремі маршрути мали сполучення із закордоном.
Подаємо окремі цитати з інтерв’ю Євгена Ляшенка:
“Затримки виникли у тих потягів, які були на колії, коли почались обстріли. Одразу почалась перебудова маршрутів, і буквально за 3-4 години весь графік було побудовано з урахуванням об’їздів резервними маршрутами. Там уже йшлося не про затримки, а про більший час у дорозі для окремих потягів. Пасажири розуміли, що вони будуть їхати довше, але знали конкретний час прибуття”.
“Угорська залізниця, коли в них потяг зійшов з рейок, на два тижні повністю закрила сполучення, а УЗ навіть в умовах, коли три дні поспіль Хмельницька й Тернопільська області знаходились під обстрілами та вводилися обмеження по руху, жодного потяга не відмінила, і всі абсолютно пасажири комфортно дісталися своїх місць призначення”.
“Були залучені Південно-Західна залізниця (це і Жмеринська дирекція, і начальники багатьох станцій), Львівська залізниця, Одеська залізниця, Пасажирська компанія, Вокзальна компанія, департамент управління рухом, департамент інформаційних технологій, комунікації, служби колії та електрифікації, які оперативно ремонтували пошкоджену інфраструктуру. Тисячі працівників!”
“Були перебудовані маршрути для більше 100 потягів, якими прямувало понад 50 000 пасажирів. Понад 40 рейсів було здійснено електричками, які забезпечували сполучення на окремих ділянках. Шатлами, які були надані Хмельницькою обласною адміністрацією, Одеською міською адміністрацією, скористалося більше 2 000 пасажирів. Усім додатковим транспортом пасажири могли скористатись безкоштовно, пред’явивши наявний квиток на залізничне сполучення, рух якого був скоригований через обстріли”.
“На основних вокзалах, де були організовані пересадки, Козятин і Красне, також на всіх вокзалах Подільського регіону, зокрема у Хмельницькому, Тернополі, люди могли безкоштовно випити чаю з печивом, як і взимку у “Фортецях незламності”. У рухомому складі людям роздавали безкоштовно питну воду, також пасажири окремих потягів отримали снеки”.
“Вперше був задіяний механізм таргетованих навігаційних сповіщень, … щоб кастомізовано поінформувати пасажирів про зміни на їхніх маршрутах… Наші IT-спеціалісти запустили в роботу цей механізм буквально за кілька годин у суботу зранку (13 травня). Потрібно було зорієнтувати пасажирів у задіяній схемі перебудови руху, яка була дуже масштабною. Через події на Хмельниччині ми вперше протестували цей сервіс і плануємо застосовувати на постійній основі”.
“Ремонти були виконані достроково попри те, що в ці дні у нас було ще одне серйозне ушкодження в іншому місці через обстріли. Розрив колії досить суттєвий. Але навіть через пошкодження контактної мережі й обмеження руху електровозами, пасажири цього не відчули, тому що ми негайно переключилися на тепловози, які об’їжджали ділянку з величезною воронкою. І попри це ми за три дні впорались”.
За словами Євгена Ляшенка, ситуацію не порівняти з евакуацією. Натомість, каже, у 2023 році це дійсно “один із найсерйозніших і наймасштабніших викликів, з яким “Укрзалізниця” успішно впоралась”.
Додамо, що роботи з відновлення пошкодженої внаслідок обстрілів колії залізничники завершили 14 травня, дозвіл на відновлення руху Хмельницька ОВА надала 16 травня.
(Фото “Укрзалізниці” – пошкодження на залізничному переїзді в зоні ударної хвилі, 13 травня, Хмельниччина)
Залишити відповідь